I Februar - 2019, ble den 30. generalforsamling avholdt i Troms Murmesterforening.
Møtet hadde de faste sakene som økonomi og rikets tilstand, samt valg.
John Are Meyer hadde meldt sin avgang som formann, å på valglisten sto det kun et navn, Stian Nordby Kristiansen, som ble valgt til ny formann.

ny formann_333x600.jpg

Stian Nordby Kristiansen overtar formannskjedet fra John Are Meyer.

Foto: Robin Johannessen

Det ble også utdelt foreningens hedersmedalje i gull. Denne gikk tidligere formann John Are Meyer.

Her er begrunnelsen :
 Når vi i hederstegnkomiteen skulle starte arbeidet med å skrive noen velvalgte ord til denne personen vurderte vi å skrive at han tok svennebrev rett etter barnehagen på slutten av 60 tallet…
Det har vært litt utfordrende å finne hele historikken, vi murere sender for eksempel ikke inn cv når vi skal skifte jobb. Men noe har vi funnet ut.
Han begynte i murerlære i 1980 og tok svennbrev rundt 1982 etter å ha passert nåløyet det var på den tiden hvor det var kotyme fra prøvenemda at alle skulle dumpe minst 1 gang for å vise at de virkelig ville bli murere. John ble felt av slepelys på finpuss på en prøve som etter dagens standard ville fått karakteren bestått meget godt. I 1987 startet han sammen med sin far Murmester Odd Meyer firmaet murmester Odd & john meyer som senere skiftet navn til Tromsø murhus.
I dag er han formann på muravdelingen i Schwenke & sønn.
Han var også med i perioden hvor Troms murmesterforening ble revitalisert og har hatt verv sammenhengende i foreningen siden årtusenskiftet som kasserer og formann. Han har vært formann i prøvenemda for murerfaget i 15 år og har vært formann i foreningen de siste 5 årene. Han sitter i dag i styret i landsforeningen, og er fortsatt aktiv og en mann med et stort hjerte for faget.
Vi deler herved ut vår gullmedalje som er den høyeste utmerkelsen som gis i foreningen til John Meyer.

hederstegn_500x667.jpg
John Are Meyer takker for hederen med disse ordene:

-Tusen takk for alle gratulasjoner. Så overhode ikke den komme. Undertegnede ble både rørt å beæret. Veldig trivelig kveld med gode kollegaer, partnere og spesielt inviterte.